Wymagane dokumenty
1. Kandydaci po udokumentowaniu przed polskim przedstawicielstwem dyplomatyczno - konsularnym polskiego pochodzenia składają następujące dokumenty:
• wypełniony w dwóch egzemplarzach kwestionariusz dla starających się o przyjęcie na studia w Polsce;
● zaświadczenie lekarskie stwierdzające dobry stan zdrowia kandydata;
• kopię świadectwa ukończenia szkoły średniej uprawniającego do podjęcia w kraju stałego zamieszkania takiego (lub zbliżonego) kierunku studiów, na jaki pragnie być przyjęty w Polsce (spośród kierunków zawartych w ofercie). Kandydaci - uczniowie szkoły średniej składają zaświadczenie ze szkoły z ocenami z ostatniej klasyfikacji. Kopię świadectwa dojrzałości dołączają po zdanym egzaminie maturalnym. Świadectwo maturalne powinno zawierać klauzulę stwierdzającą prawo kandydata do ubiegania się o przyjęcie do szkół wyższych kraju miejsca wydania. W przypadku braku takiej klauzuli należy dołączyć zaświadczenie wystawione przez odpowiednie władze oświatowe kraju jego wydania lub polskie przedstawicielstwo dyplomatyczne.
• opinię organizacji polskiej (polonijnej) lub inne opinie polecające, np. szkoły, parafii, nauczycieli z Polski, etc.
• próbki prac lub kasety z nagraniami w przypadku kandydatów na studia artystyczne (do uczelni w Polsce muszą być dostarczone do końca maja).
2. Kopie dokumentów powinny zawierać klauzulę polskiego przedstawicielstwa dyplomatycznego lub konsularnego potwierdzającą ich zgodność z oryginałem.
3. W przypadku nieprzyjęcia kandydata przez uczelnię przeprowadzającą egzamin specjalny dokumenty i próbki prac nie są zwracane.
4. Osoby zakwalifikowane na studia przyjeżdżają do Polski z oryginałem świadectwa ukończenia szkoły średniej (dojrzałości). Świadectwo powinno być zalegalizowane lub opatrzone apostille przez uprawnioną do tego instytucję w kraju wydania.